Kirkevalget 2019

Den 8. og 9. september 2019 er det Kirkevalg., samtidig med kommunestyre- og fylkestingsvalg. Det skal velges nye menighetsråd og nye medlemmer til bispedømmerådene/Kirkemøte. Her har du anledning til å påvirke hvordan tilbudet som skal gis medlemmer i kirken skal være, og påvirke retningen for folkekirka i bispedømmet. Så gi din stemme!

Forhåndsstemming ved Kirkevalget
Det er anledning til å avgi forhåndstemmer ved menighetsråds- og bispedømmerådsvalget.

1. Er du manntallsført i Brydalen sokn, Kvikne sokn, Tylldalen sokn eller Tynset sokn, kan du i perioden 11. august til 6. september forhåndsstemme på Tynset kirkekontor i kontorets åpningstider, mandag-fredag, kl 10.00-14-00.
  2. Er du manntallsført i et annet sokn utenfor Tynset, kan du i perioden 11. august til 2. september forhåndsstemme på Tynset kirkekontor i kontorets åpningstider, mandag-fredag, kl. 10.00-14-00

Menighetsrådsvalg
Her finner du listene til de forskjellige soknene ved årets menighetsrådsvalg:

Brydalen         Kvikne          Tylldalen          Tynset

Valg til bispedømmeråd/Kirkemøte
Det skal velges syv lek medlemmer til Hamar bispedømmeråd ved direkte valg. For første gang foreligger det tre ulike lister til valg av leke medlemmer ved Kirkevalget i 2019 i Hamar bispedømme; Bønnelista, Nominasjonskomiteens liste og Åpen folkekirkes liste.

Her finner du lenker til de ulike listene, så du kan bli bedre kjent med listene og personene som stiller til valg.

KORT PRESENTASJON AV KANDIDATENE PÅ DE TRE LISTENE

BØNNELISTA          NOMINASJONSKOMITEENS LISTE          ÅPEN FOLKEKIRKES LISTE